zondag 29 april 2012

Stap 1: Formuleer een doel

De eerste stap in het afvalproces is het opstellen van een doel. Wanneer je samen werkt met Weight Watchers wordt het doel gezamenlijk opgesteld. Wanneer je dit (zoals ik) alleen doet moet je zelf een doel opstellen.

1. Hoeveel wil ik afvallen?
2. In hoeveel tijd wil ik afvallen?
3. Hoeveel punten ga ik per dag verbruiken?

1. Hoeveel wil ik afvallen?
Ga voor een gezond gewicht! Met de online Bmi berekenen kun je kijken welk gewicht gezond voor je is. Natuurlijk is dit per persoon verschillend maar het is een mooi voorbeeld.

2. In hoeveel tijd wil ik afvallen?
Mijn advies: niet snel afvallen!! Mijn ervaring met snel afvallen is dat het gewicht er binnen no-time weer aan is. Stel dan ook een periode van maanden in. Bijvoorbeeld 0,5 kilo per week afvallen. Het duurt dan eventjes maar denk aan het resultaat.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten